Holnapelőtt

Eilan sorai

Cukorba fulladva

2016. április 23. 19:50 - második eilan

Pakolgattam az italokat a nagy multinacionális vállalt összedönthetetlen polcaira, és azon gondolkoztam, hogy ez a sok szemét, amit majd valaki el fog fogyasztani, mennyire lehet egészséges? Kezdve a 83 forintos 2 literes üdítőitaltól a rohadt drága energiaitalokig. Megnéztem, hogy mennyi cukrot tartalmaz egy-egy ilyen. Hát nem keveset. Rengeteget. Mondjuk az ajánlott napi cukorbevitelre is mindenhol más értéket találtam, de ha durván egy 90 gramm/napi értéket tekintünk, akkor azt elég gyakran túl tudjuk lépni. Olyan ez a szám, mint a városban az 50 km/h-s sebességlimit: senki sem tartja be. Csak amíg megbüntetnek rendőrök, ha gyorsabban mész, addig a mindennapi cukorterrorizmusunk büntetlenül marad. Kérdés, hogy meddig? 

Én dohányzó emberként nem akarok papolni az egészségről, csak elgondolkodtam, hogy mi lesz velünk, ha megöregszünk? Minden ember cukorbeteg lesz? És miért van ennyi cukor minden szarban? Hogy finomabb legyen, hogy hamarabb megéhezzünk és többet költsünk? Miért kötött korhatárhoz a cigi vásárlása, és az energiaital miért nem? Mennyi gimis kezében látom a monsztert, meg a többi trendi dobozt. Divat lett energiaitalt inni, meg a facebookon rohadunk éjjel 2-ig, így jó, hogy fáradt másnap az ember. A kávé meg túl keserű nekem, inkább iszom ezt a finom energiaitalt, hogy ne legyek álmos. Az már mindegy, hogy egy 250 milis szarban a napi cukorbevitel kb. 90%-a be is jön, veszik a fiatalok, hát minek tiltanák be. De még a szisszenés örömét is elveszik ezek a szarok, mert ha hallok egy ilyet a vonaton, akkor felnézek egyből, hogy ki iszik sört? Valami szimpatikus lecsúszott öreg melósra számítok, aki a napot egy sörrel kezdi. Aztán csak egy műmájert látok hátrébb, akitől hányingert kapok. Fordított fullcap, farmerkabátka, tégla méretű telefon kézben, fehér füles, fehér cipő, szűk gatya, bokánál felhajtva. Mennyi ilyen droidot látok minden nap. Aztán lapátolja magába azt a sok cukrot. De minden kajában, péksüteményben, még talán a sörben is ott csillog a cukor, mi meg isszuk, esszük, faljuk, zabáljuk magunkba. Egyszer ebből még rohadt nagy baj lesz. De ez a ti bajotok lesz, nem az enyém. Én nem eszek cukrot. Ti fogtok megdögleni diabéteszben.

Én meg tüdőrákban.

Szóval zabáljunk továbbra is sok cukrot, egyszer úgyis meghalunk.

az örök optimista Eilan voltam 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eilan42masodik.blog.hu/api/trackback/id/tr548657478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnnS · http://anns.blog.hu/ 2016.04.24. 23:40:01

Az energiaitalról én akkor szoktam le szinte egyik napról a másikra, amikor a gyomrom elkezdte nem díjazni az a fincsi kis savat, amit ez a drágaság szolgáltat. Szerintem ez nagyobb probléma, mint a cukor. Az is szépen odacsap pl a fogaknak is, de a sav sem kíméli jobban. Szóval az egész úgy ahogy van egy borzadály. Nem korhatár kellene rá, hanem ki kellene vonni a forgalomból. Mondom ezt úgy, hogy egyébként szeretem, csak már nem fogyasztom.

Amúgy sört fogyaszthatsz nyugodtan, abban nincs cukor, azt helyettünk a kis élesztők már felzabálták és csináltak belőle fincsi alkoholt! :D Amúgy nagyon egészséges, sok benne a vitamin, és a komlónak köszönhetően nyugtató és állítólag még rákellenes hatású is. Legalábbis a komló biztosan. Szóval egy szál cigi sok sörrel az már oké, csak beszéld meg a májaddal és az agysejtjeiddel. :D

...a sörimádó Anna...

második eilan 2016.05.23. 22:44:30

@AnnS: az alkoholmentes sörben van 15 gramm cukor, bár azt nem igazán nevezhetjük sörnek

AnnS · http://anns.blog.hu/ 2016.05.23. 22:53:44

@második eilan: jaj ne igyál már alkoholmentest :O :D :D
süti beállítások módosítása